KİTAP TANITIMLARIM 2.

 

 

“MASKENİN DÜŞTÜĞÜ YER” – Yankı Enki, İthaki Y., 120 s., 1. Baskı, 2017.

Kitabı, internette gördüğümde ve hakkında okuduğumda; korku edebiyatı hakkında kalın bir külliyat bekliyordum ama kitabı aldığımda 120 sayfa olduğunu görünce, içeriğini yanlış anladığımı fark ettim. Korku edebiyatı tarihçesi değil, yazarın farklı zamanlarda yazdığı birbirinden bağımsız 10 adet denemeden oluşuyor kitap. Birbirinden bağımsız derken, elbette ki ortak noktalarının korku teması olması haricinde denilmeli. Bir korku dergisinde denemeler okuyoruz etkisi yaratıyor. Sadece korku edebiyatına değil, korku sineması ve hatta mimariye de değinen denemelerde, yazarın konuya çok iyi hâkim olduğunu ve çerçevesinin geniş olduğunu görüyoruz. Üslubu da oldukça iyi, akademik olarak da bu konuyla ilgili tez yazdığı belli oluyor.  Benim gibi, türün fanatiği için oldukça leziz bölümler var; özellikle Frankenstein, Guy De Mauppasant, Kurt adamlarla ilgili denemeler ve korku mekanları, evlerle ilgili olanlar oldukça güzel. Lovecraft ve Poe elbette her yerde kol geziyor. Kitabın yararlandığı, Richard Davinport Hines’in “Gotik” ve Todorov’un “Fantastik” kitabı gibi sağlam külliyatlar elimde olmasına, hatta diğer kaynakların da birçoğunu bilmeme rağmen kitapta bilmediğim şeyler öğrendim ki bunu hiç beklemiyordum. Çünkü zaten bildiğim ve daha kallavisini okuduğum konu ve kitapların ufak bir özetini geçeceğim diye düşünmüştüm. Gel gelelim çoğunlukla öyle olsa bile, özellikle Kurt Adam edebiyatı ile ilgili çoğunu bilmediğimi gördüm kitapta anlatılan öykü, yazar ve kitapların. Tek eleştirim, “Alacakaranlık” gibi vasat vampir serisine biraz gereksiz ve fazla yer vermesi oldu. (2 sayfa kadar). Onun dışında; klasik gotik korkunun kol gezdiği bu denemeleri bizim gibilerin okuması çok keyifli. Zaten çabuk bitiyor.

Yorumlar

SİZİN İÇİN ÖNERİLEN DİĞER İNCELEMELER