KİTAP TANITIMLARIM 14.

 


“KARA ŞİİR ANTOLOJİSİ” – Kolektif, Kafekültür Y., 222 s, 2013.

Karakalem dergisi zamanında yayımlanması düşünülen bu antoloji, “merkezi edebiyatın dışında kalan”, çoğunluğu amatör genç şairlerin oluşturduğu bir toplama kitabı. Altay Öktem ve Halil Gökhan tarafından derlenip oluşturulan kitapta 99 genç şair var. Aslında 97 şiir var. 1 tane öykücük 1 tane de deneme barındırıyor kitap.  Kağan Koçdemir’in ismi olmayan öyküsü, adaya düşen birinin günlükleri ve açlıktan kendini yiyor. Oldukça vasat bir öykücük ama sonuçta edebi olarak bakmamak lazım kitaba…

Şiirlere gelince, benim ilgi ve bilgi alanımın dışında kalıyorlar. Çoğunu okurken de zorlandım dilden dolayı: “31 çeken bir ülke düşlüyorum çatır çatır sevişirken”, “ve bir yarak, devasa gökdelenler gibi”, “am sarmalı etrafımda” gibi örneklerden anlarsınız. Belki birkaç tanesi hoşuma gitti. Burak İlhan – “Boynunda Kediler Uyuyor” bir de Nihan İşler’in şu şiiri hoşuma gitti:

 

“ Oysa telefonumuz telsiz olmasaydı

   Kablosuyla boğacaktım kendimi

   Boynumda çizgisel izler oluşurken

   Kaybedecektim görüntüleri

   Oysa penceremizde parmaklıklar olmasaydı

   Atacaktım aşağı kendimi

   Dumanlar tüten asfalta yapışıp

   Terk edecekti ruhum bedenimi

   Oysa tıpayı kaybetmemiş olsaydım

   Küvette boğacaktım kendimi

   Saçlarım cilveleşirken suda

   Köpüklerle seviştirecektim benliğimi

   Oysa sen olmasaydın

   Bahane uydurmaksızın öldürecektim kendimi

   Ama sen, hayatımın iyelik eki

   Yüreğine sarıp beni

   Yaşanır kıldın her şeyimi.”

 

Sonuç olarak bana göre değil ama underground bir anlayışla emek verilip derlenmiş bir kitap. Kitap boyunca ilginç fotoğraflar olması ve bazı sayfaların siyah zemin üzerine beyaz yazılarla basılması da (Karakalem’deki gibi) hoşuma gitti.

Yorumlar

SİZİN İÇİN ÖNERİLEN DİĞER İNCELEMELER